tiistai 10. marraskuuta 2009

Jäniskevennys ja muuta kivaa

Eilen meillä olikin oikein tehotreenit: koiria paikalla vain kolme ja aikaa ruhtinaalliset kaksi tuntia. Koko aika käytettiin hyödyllisesti, ja pitää kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että kunto meinasi loppua kesken. Eikun lenkille siis. Tosin täällä taitaisi pysyä paremmin pystyssä sukset kuin lenkkarit jalassa.. Jos siis omistaisi sukset.

Tehtiin neljä eri harjoitusta, joista kolmella oli A. Sitä tuli siis mukavasti harjoiteltua. Aika tarkalla arviolla voisi sanoa, että joka toinen kerta kontaktille pysähtyminen onnistui. Joka toinen kerta siksi, että jätkä aina eka kerralla hyppäsi alas (ei sentään enää puolivälistä alastuloa :-D ) ja kun radan tekeminen lopetettiin siihen ja otettiin A uusiksi, niin sitten tuli hieno, napakka pysähtyminen odottamaan jatkamislupaa. Puomia ei harjoituksissa ollutkaan.

Tässä nyt kaksi harjoitusta, mitä tehtiin. Kaikkia en jaksa piirtää. Toka harjoitus oli tälläinen. Ideana treenata vähän putkiin lähetyksiä yms. ja ilmeisesti myös edelleen tarkkailla meidän osaamistasoa. A:n ja 5,8,13-aidan välissä oleva aita oli tarkoituksella esteenä vaikeuttamassa ohjausta.


Seuraavaksi mentiin jäniskevennystä a´la Kari Jalonen (näin ainakin ymmärsin, että Jaloselta peräisin oli tämä treeni). Hiukka epäselväksi jäi, tarkoitettiinko jäniksellä ohjaajaa vai koiraa, mutta hauskaa oli, joten ainakin se oli keventävää. Lämpimästi voin suositella, vaatii meinaan aikas tarkkaa ohjausta ja vikkeliä jalkoja ainakin tälläisen turbowalesin kanssa, ja juurikin sitä hieman hukassa olevaa merkin jatkuvaa "päälläpitämistä". Rata on siis yksinkertaisesti putkesta 1 putkeen 2 = Reemu-Eemelin lempparirata. Ohjaajaparka eli minä meinasi kyllä seota jalkoihinsa :-D Koiran pitää kulkea kuvassa vihreällä viivalla merkittyä reittiä ja siis suorittamatta mitään muuta esteitä kuin putket.




Kotiläksyksi tuli miettiä vähintään kolme konkreettista tavoitetta talvikaudelle. Tavoite ei tässä tapauksessa saanut olla vain tyyliin hyviä tuloksia kisoista tai muuta epämääräistä, vaan niiden piti olla niitä asioita, joita parantamalla niitä parempia tuloksia voidaan saada. Tässäpä meidän top 5:

1. A:n alastulokontakti
2. Puomin alastulokontakti
3. Takanaleikkaukset
4. Pienemmät kaarrokset
5. Ylipäätään ohjauksen sujuvuus ja varmuus

No okei, toi vika on ehkä vähän epämääräinen, mutta siksi se onkin tollasena bonustavoitteena, vaikka oikeestihan se on se ykköstavoite.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti